Errant Bodies project space is dedicated to experimental work in sound, performance, voice and spatial practices. Through residencies, workshops, events and exhibitions, Errant Bodies emphasizes an engagement with process and dialogue, encouraging a dynamic and diverse approach to the sound arts. As a project space, it also intends to foster social and public activities, contributing to the creative scene in Berlin. It is organized and developed through its working group comprised of Berlin-based sound artists and researchers.

11.5.12

Chico Mello - Buch CD Performance


Chico Mello
Buch | CD | Performance

Buchpräsentation: Mimesis und muskalische Konstruktion
CD-Präsentation: 20 anos entre janelas, eine Dokumentation in 3 CDs
Live-Performance: Chico Mello – Songs

Thursday, May 17th, 7:30pm

Errant Bodies
Kollwitzstrasse 97
10435 Berlin

Mimesis und musikalische Konstruktion

Mimesis und muskalische Konstruktion von Chico Mello (Shaker Verlag, 2011) untersucht Mimesis in der Musik mit einem Akzent auf Referenz und unterschwelligen Motivationen beim Komponieren, Improvisieren und in der künstlerischen Identitätsfindung im Bereich zeitgenössischer Musik. Ausgangspunkt ist die Beobachtung der Entstehung des Symbolischen beim Kind auf der Basis seiner Sinnlichkeit. Die Erforschung der körperlichen Voraussetzungen und Implikationen der musikalischen Wahrnehmung und der Konstruktion von Musik durchzieht das gesamte Arbeit. Mimetische Prozesse werden in Werken von Frederic Rzewski, Kurt Schwitters, Wolfgang Müller, Robert Schumann, Dieter Schnebel, Nelson Cavaquinho, Chico Mello, Peter Ablinger, Chris Newman und Coriún Aharonián musikanalytisch aufgespürt.

20 anos entre janelas, eine Dokumentation in 3 CDs

“This CD collection aims to make available to the public a part of what I have been developing for over 20 years in experimental music. The title refers to the piece entre janelas (“between windows”), (…) in which heterogeneous and almost incompatible sound-gestural worlds coexist. However, the repetitive structure that articulates themselves shifts the perception toward the ground that involves them: the eternity of time experience, the gap between the events. For me, a good metaphor for the shift of my perception in my constant slide between heterogeneous worlds: experimental music and popular music, corporeality and theory, Germany and Brazil, intimacy and otherness.” (Chico Mello)

“The paradoxical free and strict music from Chico plays inside us very delicate strings and, above all, does not fear the vertigo of approaching the border which separates the logic of art from the non-logic of what surrounds ourselves, which insists in continuing to exist against our desires of control.” (Tato Taborda)
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Chico Mello: geb.1957 in Curitiba, Brasilien, Medizin- und Musikstudien in Curitiba. Kompositionsstudium in São Paulo bei H.J. Koellreutter und in Berlin bei Dieter Schnebel und Witold Szalonek. Promotionsstudium (Musikwissenschaft) bei Eva-Maria Houben, Universität Dortmund. Internationale und interkulturelle Arbeit im Bereich der experimentellen Musik, sowie Musiktheater und Popularmusik. Zusammenarbeit u.a. mit Silvia Ocougne, Arnold Dreyblatt, Fernanda Farah, Nicholas Bussmann, Carlos Careqa, Wandelweiser Komponisten Ensemble, Kammesensemble Neue Musik Berlin, Partita Radicale, Mosaic Ensemble, Remix Ensemble.


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